Forumi Horizont | Gjithsej 2 faqe: [1] 2 » Trego 89 mesazhet në një faqe të vetme |
Forumi Horizont (http://www.forumihorizont.com/index.php3)
- Psikologjia (http://www.forumihorizont.com/forumdisplay.php3?forumid=6)
-- Sjelljet gjinore te lindura apo influencim i ambjenti ku rritemi e jetojme? (http://www.forumihorizont.com/showthread.php3?threadid=18571)
Sjelljet gjinore te lindura apo influencim i ambjenti ku rritemi e jetojme?
Mendoni se sjelljet gjinore influencohen nga mjedisi apo jane te lindura? A do kishim te njetat preferenca nese prinderit nuk do ndikonin me zgjedhjet e ndryshme qe bejne per ne qe ne vogeli? A do preferonim te luanim me kukulla apo djemte me makina nese do kishim liri te plote zgjedhje?
Mendoni se orientimi sexual eshte i lindur apo i influencuar nga rrethant e jetes dhe ambjenti ku jetojme?
Rotter dhe Bandura , teoria e tyre lidhur me " social learning and gender roles"
1)Shoqerimi I gjinise eshte process I gjithe jetes. Ne moshen 5 vjecare roli I gjinise eshte I -qarte.
2) Ne mesojme gjinine e pershtatshme ne sjelljen tone nepermjet modeling( imitimit ne shqip).
3) Duke folur dhe lozur me djemte e vajzat ndryshe qe ne femijerine tone.
4) sic thame me lart, ne moshen 5 vjecare femijet Jane ne dijeni te rolit te tyre gjinor!
5) Shumica e prinderve blejne lodra te posacme dhe rroba te posacme qe heret ( from an early age) per te ndihmuar femijet e tyre ne zgjedhjen gjinore.
P.S. Mbase nuk e ke vene re, por nese ke mundesine te obzervosh per 15 minuta dy femije te gjinive te kunderta, dhe tu ofrosh lodra si makine, kukull, kamion, top, tenxhere, etc...
Do vesh re qe instiktivisht gjinia mashkullore do marre makinat te loze me to; ndersa gjinia femerore do marre kukullat te loze me to.
Social Learning theory eshte nje nga te preferuarat e mia Ana. Ne fakt une kam punuar dhe punoje me femije, dhe ajo qe kam vene re eshte qe vajzat dhe djemte ne moshe te vogel luajne me cdo lloj lodre. Kam pare djem qe duan kukullat, dhe vajza qe luajne me makina, por
pasi jane orientuar se cilat lodra jane te pershtatshme per gjinine e tyre fillojne te kene preferenca te vecanta. Psh ngjyra e preferuar e vajzes sime ka qene e verdha, ndersa tani preferon rozen, apo lejlan, sepse e di qe keto ngjyra jane specifikisht per vajzat. Normal nese ke djale dhe ja mbush dhomen me lodra djemsh, apo rroba me ngjyra jo pink, lejla, femija do kete preference vetem per ato. Tani ne kopshte e shkolla po i eliminojne diferencimet gjinore ne zgjedhje , sjelljet tipike gjinore. Une mendoj qe shoqeria, familja influencojne sjelljen gjinore.
me pak fjale o debra fmijet neper shkolla duan ti bejne gay me pahir e mos te ket diferenca gjinore eh...
u prish dynjaja o beqo
Mund te ndodhe edhe qe gjuha me te cilen u drejtohemi femijeve te jape efektin e kundert nga ai i deshiruari.. Flitet shume per prinder teper te pranishem e mbrojtes apo prinder te padukshem e te larget. Eshte e lehte te gjykosh nje femije-adoleshent devijues, tek i cili/e cila ve re sjellje jashte normave shoqerore, por jo gjithmone kihet parasysh qe gjithe kjo mund te buroje pikerisht nga prinderit, qe per sa mund t'i duan femijet e te kene bere te pamunduren, pa e kuptuar mund ta kene bere kete ne menyren me te gabuar.. Si rezultat kemi femije qe rebelohen, femije qe duan te terheqin vemendjen (edhe me gjeste ekstreme), femije qe duan te kundershtojne me cdo kusht shembullin prinderor qe u eshte imponuar ne rritje e siper, e keshtu me radhe.
Gjuha qe perdoret me te miturit eshte teper domethenese ne zhvillimin psiqik. Duhet treguar shume kujdes, me shume nga c'mendohet. Edhe fjalet qe zgjedh per te shpjeguar nje perralle apo fabul, fjalet qe zgjedh per t'u dhene pergjigje "perse-ve" te para, fjalet qe zgjedh per te shpjeguar nje fenomen qe mund te trondise femijen aty per aty.. Nuk eshte thjesht nje ceshtje komunikimi, gjuha eshte percjellese traditash e mentalitetesh te trasheguara, ndikon jashtezakonisht ne menyren se si do konceptohet realiteti e ne zgjedhjet qe do behen ne jete.
Teoria kjo, praktika pastaj eshte hesap me vete.
E ke gabim o deb. Je duke mesuar teorine e "politically correct" dhe jo realitetin.
- Ja per shembull fakti i thjeshte biologjik qe nje mashkull me nje ejakulim teorikishit mund te lere shtatezene te gjitha femrat e kontinentit, ndersa femra prodhon nje veze ne muaj, dhe vetem per nje periudhe te shkurter; - ky fakt nuk mund te kete ndikim ne sjellje te ndryshme gjinore sipas teje?
- Po fakti qe nje femije mashkull do te jete 30% me i forte se nje femije femer, nuk mendon ti se evolucioni i ka paracaktuar nje rol mashkullit te ndryshem nga femra, rrjedhimisht edhe sjelljen?
- Po ndryshimi gjinor tek gjitaret e tjere, ku s'ka lidhje shoqeria, si shpjegohet sipas teje? Apo do te thuash ti, s'ka lidhje njeriu me kafshet, se na krijuar zoti. Po te jete keshtu lere shkollen fare dhe hyja ndonje medreseje.
Eshte permendur edhe here tjeter diku me duket. Keto shkolla kane per baze teorine e tabula rasa, sipas se ciles truri eshte i bardhe dhe mund te modifikohet si te duash. Eshte teori e gabuar, por fatkeqsisht meret shpesh si baze per teori te ndryshme ultra-liberale.
Mua ajo qe me ka bere gjithmone pershtypje tek te gjithe teoristet, apo psikologet e sotem, eshte qe "Femija nuk mban asgje mend para moshes 3 vjecare", dhe gjithcka ky femije mund te pretendoje qe mban mend eshte thjeshte nje fantazi e tij( saj).
Nejse se dhe pak do dalim te Zigmund Freud dhe enderrat, ha ha ha
Sa me pelqen kjo teme te diskutoj. Ama me duhet kohe e lire te sjell dicka me vlere ketu.
Citim:
Po citoj ato që tha raid
E ke gabim o deb. Je duke mesuar teorine e "politically correct" dhe jo realitetin.
- Ja per shembull fakti i thjeshte biologjik qe nje mashkull me nje ejakulim teorikishit mund te lere shtatezene te gjitha femrat e kontinentit, ndersa femra prodhon nje veze ne muaj, dhe vetem per nje periudhe te shkurter; - ky fakt nuk mund te kete ndikim ne sjellje te ndryshme gjinore sipas teje?
- Po fakti qe nje femije mashkull do te jete 30% me i forte se nje femije femer, nuk mendon ti se evolucioni i ka paracaktuar nje rol mashkullit te ndryshem nga femra, rrjedhimisht edhe sjelljen?
- Po ndryshimi gjinor tek gjitaret e tjere, ku s'ka lidhje shoqeria, si shpjegohet sipas teje? Apo do te thuash ti, s'ka lidhje njeriu me kafshet, se na krijuar zoti. Po te jete keshtu lere shkollen fare dhe hyja ndonje medreseje.
Eshte permendur edhe here tjeter diku me duket. Keto shkolla kane per baze teorine e tabula rasa, sipas se ciles truri eshte i bardhe dhe mund te modifikohet si te duash. Eshte teori e gabuar, por fatkeqsisht meret shpesh si baze per teori te ndryshme ultra-liberale.
Deb, kjo pyetja ne fund, nuk ka vend ne nje shoqeri te qyteteruar. Femra as lind e as behet inferiore.
Pastaj truri i mashkullit mund te jete me i madh ne volum, por ajo qe ka rendesi eshte qe numri u neuroneve, dhe sinapsave eshte i njellojte.
Kjo teme eshte interesante per tu lexuar e diskutuar. Ne fakt eshte interesante sepse eshte nga te paktat tema ku njerezit nuk zihen e shahen. Por kam frike se rezultati eshte i dukshem qe tani. Pra se nuk ekziston as tabla rasa dhe as influenca e plote gjenetike. Eshte perzjerja e dy faktoreve qe perben njeriun. Ky eshte perfundimi qe arrihet kollaj ne kete lloj diskutimi.
Po ju kujtoj nje detaj te publikuar vitet e fundit. Nga studimet shkencore te aftesise se njerezve per orientim (ku gjithmone shkelqejne meshkujt) u zbulua se vertet meshkujt jane me te afte ne orientim hapesinor (psh ne parkimin e makines), por kjo influencohet shume edhe nga pritshmerite e eksperimentit. Nese tjetrit i thuhet se studimi merret me aftesite e meshkujve dhe femrave per X faktor, atehere njerezit futen ne rolin e tyre si mashkull a femer dhe femrat behen akoma me deficente ne orientim. Kjo sa per te treguar se edhe kesaj rradhe diatriba nature vs nurture eshte ne fakt nje martese nature & nurture.
Po faje meshkujt jane me shume visual- spatial se femrat. Sic e the dhe ti meshkujt jane me te mire ne navigaton. Ata perdorin largesin, directions per tu orientuar ndersa femrat orientohen nga objektet me shume. Kete e kam vene re dhe te vetja dhe burri. Ai eshte shume here me mire se une ne rruge. Une kur dua te mesoj nje rruge te re me shume i kushtoj rendesi objekteve perreth. Burri me thote, " Mos u oriento me objekte se neser mund te mos e gjesh me ate godine."
Citim:
Po citoj ato që tha Deb*
Po dhe si Frojdi qe thote se femra ndjehet inferiore ndaj mashkullit se nuk ka penis me duket qesharake. Pse mos ndjehet inferior mashkulli meqe femra ka mundesi te riprodhoje?
Ti mendon se femra lind inferiore apo behet e tille?
Ja ku e paskeni pasur hallin ju.. Po ju merrni shembullin e shqiptareve, c'dhurate nga Zoti kur lind nje femije mashkull. Ndersa kur foshnja eshte femer ideja eshte qe do i behet krah shtepise e ne nje te ardhme do kontribuoje ne zgjerimin farefisnor. Do i mesohet cilimiut me bibilush se duhet te deshiroje e te kerkoje sa me burrerisht, te prese qe te sherbehet nga gjinia femerore e te marre vendime pa dhene shume llogari. Gruas se ardhshme do i mesohet te jete e urte e te duroje ca shtrengime e rregulla pa rrugedalje, te quajtura ndryshe "vyrtyte". Kjo nuk ben tjeter vecse krijon te femra predispoziten per te kerkuar mbeshtetje e per te pranuar kushte sociale te cilat nuk u sigurojne detyrimisht nje mireqenie psikologjike/shpirterore.
C'mashtrim i shpifur! E keshtu vogelushet duhet rriten me idene qe duhet te jene te nevojshme, te papertuara, te sherbejne per dicka, ndersa vellezerit do vazhdojne te lozin deri sa lojerat t'u merziten e te vendosin te merren me dicka tjeter.. ndonje zanat leke-sjelles psh. Puna e femres fillon qe ne vogeli, zanati i saj eshte "ndihmes-shtepiake", por nuk quhet, nuk paguhet. Nje pune pa leke nuk quhet pune.. sa here u thuhet femrave qe nuk bejne asgje sepse jane shtepiake? Shtepiake, nene femijesh, bashkeshorte te kryefamiljarit, por te papuna.
Qe ne vitet e para te jetes ndahen gjerat, po ndahen keq fare.. te pakten keshtu ka qene deri tani..
Eshte teme interesante por do bashkohesha me fajen, eshte nature-nurture relationship. Mund te sjellesh argumente sa te duash ne te dyja anet.
Une do sillja kete te 'nature' se me eshte fiksuar nje eksperiment i bere shume kohe me pare kur etika eksperimentale nuk merrej parasysh dhe linte pasoja tek psikologjia e individit ne ekspriment. Viti nuk me kujtohet. Ishte nje 'longitudinal case study' ,dhe jo nje eksperiment me 'controll group' keshtu qe nuk mund te futet ne nje argument i plote per mbeshtetjen e 'nature' megjithate meqe me ka lene shume mbresa po e pershkruaj shkurtazi.
Dy vellezer te nje familjeje, (ishin binjake) per arsye te ndryshme ( me duket familja e kish bere per shperblim financiar) kishin marre pjese qe sapo linden ne nje eksperiment psikologjik. Nje djale ishte trajtuar sipas gjinise se vet qe ne momentet e lindjes ,duke luajtur me lodra dhe duke veshur veshtje te pershtatshme per te dhe qendrimi i prinderve ndaj tij ishte sikur po rrisnin nje djale, duke bere aktivitete qe nje djale mund ti pelqeje. Djali tjeter ishte trajtuar sikur te ishte femer. I kishin dhene lodra vajzash, kukulla etj, dhe e kishin veshur me fustan, e kishin trajtuar ne sjellje sikur te ishte vajze. Hipoteza e ketij eksperimenti ishte qe ky shkencetari ( qe s'ia mbaj mend as emrin) te vertetonte qe gjinia eshte sociale ,eshte dicka e mesuar prej rregullave shoqerore dhe kulturore,si Social learning a Bandures qe eshte permendur me siper.
Te dy femijet do vezhgoheshin dhe monitoroheshin dhe incizohehsin ne kamera gjate viteve dhe kur te arrinin njefare moshe, do u revelohej e verteta ketij djalit qe po i behej eksperimenti se ishte djale dhe jo vajze.
Gjate viteve -djali mbi te cilin po behej eksperimenti pyeste pridnerit pse nuk mund te luante me lodrat qe luante i vellai. Prinderit i thonin qe vajzat nuk luajne me te tilla gjerash etj etj.
Gjate moshes 12-14 vjecare, (fill i pubertetit) ky djali filloi te dyshonte akoma me shume se kishte dicka qe nuk shkonte me te. Dhe tregonte ne video i incizuar sesi ky eksperimentuesi i ksihte bere shantazh dhe detyruar qe te bindej qe ishte vajze dhe ky nuk pranonte. ( Ky rasti,sic thashe nuk eshte aspak nje eksperimet me standarte te mira,sidomos kur nje shkencetar do te provoje medoemos hipotezen e tij qe gjinia eshte vetem sociale)
Dokumetari jepej pas vdekjes se tij. Ai kishte vrare veten me vone nga depresioni duke qelluar veten me pushke dhe vellai kishte 'addiction problems.'
Nuk mbaj mend fare emra se kam shume kohe qe e kam pare. Por edhe mund ta google mbi nje topic te ngjashem semos videot jane te postuara online.
Interesant rezultati ana. Mos e ke bere ne Psychology of Gender ate testin? Une e kam marr dhe Social Psychology. Qe te dyja lendet shume terheqese dhe te nevojshme per cdo student. Lorie thuhet qe binjaket sado larg njeri-tjetrit te rriten do shfaqin shume sjellje te njejta. Ne fakt kam degjuar per dy binjak qe jo vetem nuk ngjajne fare si paraqitje por ndryshojne shume dhe ne tip. Njeri nga keta iku heret ne emigrim, por prape ishte ne nje moshe mbi 18. Interesante qe rrethanat e jetes kane bere qe ata te jene kaq te ndryshem ne cdo gje.
Pra ti lorie thua qe realiteti eshte nature-nurture, por nga ana tjeter, sipas ketij eksperimentit doli nurture 100%. S'te duket qe ka nje kontradikte? E kam te veshtire ta besoj si eksperiment. Meqe ka pasur kamera, duket qe eshte shume recent. Nuk e di se ne cfare vendi eshte lejuar nje dicka e tille (me duket shume unethical), cfare rigoroziteti shkencor eshte ndjekur.
Nature nurture eshte i pranuar si fakt. Problemi qendron qe eshte shume lehte harrohet komponentja nurture ne kete diskutim, dhe shume lehte te nenvizohet dhe vihet ne pune vetem komponentja shoqerore. Per sa me perket mua ne kete diskutim une po nenvizoj vetem komponenten gjenetike pikerisht per kete fakt.
Nje fakt. Agresiviteti dhe komptetiviteti meshkujve vihet re shume heret. Per shembull ata ia marin lodrat njeri tjetrit. Ndersa tek femrat vihet re nje ndjenje bashkepunimi dhe ndjarjes (sharing) se lodrave. E megjithate prinderit (te pakten ne vendet e zhvilluara) asnjehere nuk stimulojne agresivitetin tek meshkujt, perkundrazi, ata shpesh sjellin edhe modelin e femres sesi te sillen.
Femra dhe mashkulli nuk mund te jete kurre te barabarte per mendimin tim, dhe kjo s'ka te beje as me inferioritet e as superioritet. Ata jane komplementare ne jete. Ne Shqiperi une s'kam degjuar ndonjehere qe prinderit t'i thone vajzes qe roli yt ne jete do jete t'i sherbesh burrit (dulcis me ty e kam), perkundrazi, meso shume ne shkolle qe te behesh doktoreshe.
Kur te pathenat terheqin vemendjen me shume se te thenat..nuk mbaj mend te jem shprehur keshtu raid. Nuk do shume mend te kuptosh qe rolet ndahen qe ne femijeri, femra duhet te beje femren.. nuk thashe femren injorante ama.. Nuk po flasim per shembuj specifike, por femres krahas studimit i kerkohet te mesoje te hekurose, te gatuaje, te mbaje paster shtepine, etj. Nuk kam pare time me (ok, po marr nje shembull specifik) t'i tregoje vellait si paloset jaka e kemishes gjate hekurosjes apo kur i hidhet kripa gjelles. Jane edukime te nenkuptuara, per te arritur ne nje qellim. Nuk kane dale nga hici 40 vjecaret qe sot presin t'ua qeroje gruaja mollen e t'ua sjelle te prehri (pa i dale televizorit perpara, kuptohet).
Nejse, ishte sa per sqarim.. se po u prish lezetin dhe diskutimeve psikologjike te shoqeve parafolese
raid ne Shqiperi jane trajtuar ndryshe femra dhe mashkulli, dhe mesa kam degjuar jo vetem ne Shqiperi ndodh kjo. Nga kush pritej te beheshin punet e shtepise, vajza apo djali? Ke mesonin prinderit per te gatuar, qerasur? Cfare pritej nga meshkujt? Cfare detyrash kishte djali ne shtepi? Ke degjuar me te rriturit te thone "Mos e le djalin te qaje se nuk i ben mire, por vajza s'ka gje lere te qaje ?" Une e kam degjuar kur linda cunin dhe pastaj vajzen. Qe ne lindje djemte trajtoheshin ndryshe. Nga ata pritej te ishin te forte, jo qaraman, apo te shfaqi emocione, se eshte shenje dobesie. Sa djem ke pare te luajne me kukulla, apo shtepiash? Ishte normale te shikoje vajza te luanin lojera djemsh, por kurrsesi te shfaqnin shenja agresiviteti. Vajzat duhet te jene te embla, te buta, te bindura. Djemte pse jo inkurajoheshin te shfaqnin agresivitet. Qe te vegjel djemte i mesojne fjale te ndyra. I mesojne si te shajne, apo mbrohen, te mos jene qullacer. Butesia shihen si sjellje jo normale te djemte Kthehu mbrapa ne kohe dhe kujto cik. Ca gjera nuk duhen ti thone qe ti kuptosh. Te edukimi ne fakt prinderit i kane dhene me shume prioritet vajzave me mendimin qe te ishin te zonjat e vetes e mos ti zgjatnin doren burrit dhe per leke per nje akullore.
S'ka gje pjese e diskutimit eshte. Te gjithe s'jemi psikologe de..
Ok, ja te marim punen e pastertise. Ti mendon qe eshte vetem ceshtje kulture?
Ne boten perendimore, vajzat dhe djemte e lene shtepine rreth moshes 18, 20 vjec. Koha kur ato shkojne neper universitete etj. Deri atehere, te gjitha punet ne shtepi behen nga prinderit. Pra nuk ka diferencim.
E megjithate, po te krahasosh shtepite e meshkujve qe jetojne vetem, me shtepite e femrave qe jetojne vetem, jane si dita me naten kur vjen puna per rregull, pasterti. Ka komponente natyrore dulcis, nuk eshte vetem edukimi, dua qe te bindesh
Rolet i ka ndare natyra shume kohe me para se njeriu te ishte njeri. Mashkulli meret me mbrojen e territorit, femra do rrise femijet ne shtepi. Me perparimin shkecor njeri dhe e ka kapercyer shume natyren e tij, dhe nuk kemi nevoje te sillemi sic e ka thene natyra. Por kjo s'do te thote qe tani duhet ta mohojme ate plotesisht.
Citim:
Po citoj ato që tha Deb*
raid ne Shqiperi jane trajtuar ndryshe femra dhe mashkulli, dhe mesa kam degjuar jo vetem ne Shqiperi ndodh kjo. Nga kush pritej te beheshin punet e shtepise, vajza apo djali? Ke mesonin prinderit per te gatuar, qerasur? Cfare pritej nga meshkujt? Cfare detyrash kishte djali ne shtepi? Ke degjuar me te rriturit te thone "Mos e le djalin te qaje se nuk i ben mire, por vajza s'ka gje lere te qaje ?" Une e kam degjuar kur linda cunin dhe pastaj vajzen. Qe ne lindje djemte trajtoheshin ndryshe. Nga ata pritej te ishin te forte, jo qaraman, apo te shfaqi emocione, se eshte shenje dobesie. Sa djem ke pare te luajne me kukulla, apo shtepiash? Ishte normale te shikoje vajza te luanin lojera djemsh, por kurrsesi te shfaqnin shenja agresiviteti. Vajzat duhet te jene te embla, te buta, te bindura. Djemte pse jo inkurajoheshin te shfaqnin agresivitet. Qe te vegjel djemte i mesojne fjale te ndyra. I mesojne si te shajne, apo mbrohen, te mos jene qullacer. Butesia shihen si sjellje jo normale te djemte Kthehu mbrapa ne kohe dhe kujto cik. Ca gjera nuk duhen ti thone qe ti kuptosh. Te edukimi ne fakt prinderit i kane dhene me shume prioritet vajzave me mendimin qe te ishin te zonjat e vetes e mos ti zgjatnin doren burrit dhe per leke per nje akullore.
Ok, une iu qepa me buke ne traste influences se shoqerise shqiptare te brezat e rinj, asaj te vjetres, asaj qe mbaj mend une. S'do mend qe aftesine e mbijeteses e zhvillojne te dyja palet, ne te dyja rastet (pra meshkujt mund te jene "amvisa" te persosur e femrat mbrojtese territori te hatashme). Nuk mohova natyren pike e zeze, thjesht vura ne dukje rendesine e edukimit. O..
Deb sa per te qeshur me bene ato dy mesazhet tona
Te kuptoj dhe une, por tendenca e mohimit te natyres se njeriut nuk eshte e re ne ditet e sotme.
Kemi pasur ideologji te tera te mbeshtetura mbi te. Revolucione te tera ideologjike jane mbeshtetur mbi to. Per shembull thuhej qe nje rus per Leninin eshte si nje mineral per metalurgun. Po ashtu Mao thonte (ne menyre me filozofike) qe vetem mbi nje leter te bardhe mund te shkruhen poema te bukura. Keto lloj ideologjishe erdhen ne Shqiperi nen marken "njeriu i ri". Natyrisht qe do te deshtonin.
Edhe sot kjo tendenca e venies me shume rendesi se cduhet e edukimit te femijeve pa dallim gjinor do te kete te njejtin fat. Vajza luan shtepiash dhe me kukulla sepse ka instinktin e nenes dhe s'ka edukim qe ta ndryshoje kete. Diskutimi (s'po flas per ketu) duhet drejtuar tek te drejtat e barabarta qe duhet te kene etj.. e jo t'i mesojme tani vajzat te luajne shpatash qe te jene njelloj me djemte.
E mbylla tani t'i leme radhe te tjereve..
Nga kto diskutimet e mesiperme mbasi harxhova pak kohe qe ti lexoj duket qe: raid eshte rritur nga prinder autorative, Dulcis dhe Deb* nga prinder autoritorian. Ju teoritorianet e forumit a mund te na thoni dicka si ndikojne keto dy lloj stilesh te ndryshme prinderore tek femijet?
Po orientimi sexual si perfundim eshte i ndryshueshem o i pandryshuar?
Une dhe vellai im jemi rritur nga te njejtit prinder, e megjithate ndryshojme si dita me naten (pa shaka). Keshtu qe sido te jene prinderit e mi, nuk besoj se kane pasur aq shume influence. Cdmth autorative?
Orientimin seksual mund ta ndryshosh po aq sa mund te ndryshosh nese je i mengjer, apo i djathte.
Tek ti dhe vellai jot ka te beje dashuria prinderore qe jeni ndryshe, ndoshta, pa perzier dhe formulimin gjenetik ktu.
Autorative eshte si te thush stil i djthte, ku prindi i jep liri por dhe i merr liri femijes, ndersa autoratorian eshte stili i majte ku femija duhet te ndjeke vetem rregullat e prindit pa marre parasysh deshirat e tij.
Po sa mund te zgjasi ky ndikim thoni ju? Keshtu eshte dhe orentimi sexual, sado qe prindi te mundohet te tregoje kukullat apo makinat nje femije ai femije sa mos te jete me nene varesine e prindit do te shfaqi tendenca kundrejt orentimit te tij/saj sexual.
Citim:
Po citoj ato që tha Fajtori
Kjo teme eshte interesante per tu lexuar e diskutuar. Ne fakt eshte interesante sepse eshte nga te paktat tema ku njerezit nuk zihen e shahen. Por kam frike se rezultati eshte i dukshem qe tani. Pra se nuk ekziston as tabla rasa dhe as influenca e plote gjenetike. Eshte perzjerja e dy faktoreve qe perben njeriun. Ky eshte perfundimi qe arrihet kollaj ne kete lloj diskutimi.
Po ju kujtoj nje detaj te publikuar vitet e fundit. Nga studimet shkencore te aftesise se njerezve per orientim (ku gjithmone shkelqejne meshkujt) u zbulua se vertet meshkujt jane me te afte ne orientim hapesinor (psh ne parkimin e makines), por kjo influencohet shume edhe nga pritshmerite e eksperimentit. Nese tjetrit i thuhet se studimi merret me aftesite e meshkujve dhe femrave per X faktor, atehere njerezit futen ne rolin e tyre si mashkull a femer dhe femrat behen akoma me deficente ne orientim. Kjo sa per te treguar se edhe kesaj rradhe diatriba nature vs nurture eshte ne fakt nje martese nature & nurture.
Inna, ja sqarimi i pyetjes tende!
Citim:
Po citoj ato që tha INNA
Nga kto diskutimet e mesiperme mbasi harxhova pak kohe qe ti lexoj duket qe: raid eshte rritur nga prinder autorative, Dulcis dhe Deb* nga prinder autoritorian.Ju teoritorianet e forumit a mund te na thoni dicka si ndikojne keto dy lloj stilesh te ndryshme prinderore tek femijet?
F xhunior kam nje pyetje enkas per ty meqe jemi tek sjelljet gjinore te individit. Cfare thote allahu per femrat dhe cfare thote allahu per meshkujt per sjelljet gjinore te femijeve?
Ti xhunior, na cave koken me ato carcafet e tu!!! Na veshtirose deshiren per te lexuar me tej!
Citim:
Po citoj ato që tha Deb*
Interesant rezultati ana. Mos e ke bere ne Psychology of Gender ate testin? Une e kam marr dhe Social Psychology. Qe te dyja lendet shume terheqese dhe te nevojshme per cdo student. Lorie thuhet qe binjaket sado larg njeri-tjetrit te rriten do shfaqin shume sjellje te njejta. Ne fakt kam degjuar per dy binjak qe jo vetem nuk ngjajne fare si paraqitje por ndryshojne shume dhe ne tip. Njeri nga keta iku heret ne emigrim, por prape ishte ne nje moshe mbi 18. Interesante qe rrethanat e jetes kane bere qe ata te jene kaq te ndryshem ne cdo gje.
Pse ti siper shkruan sikur te ekzistonin dy anetare kur une e di se je nje?
______________________
Gjate gjithe jetes se Pejgamberit alejhi selam, Ai ka keshilluar umetin (njerezimin) e tij si te veprohet ne kete bote, nder te tjerash gjithashtu si te edukojme femijet tane....
Lexo ketu:
Falënderimi i takon Allahut. Atë e falënderojmë dhe vetëm prej Tij ndihmë dhe falje kërkojmë. Paqja dhe shpëtimi i Allahut qoftë mbi Pejgamberin tonë, Muhammedin, mbi familjen e tij, mbi shokët e tij dhe mbi të gjithë ata që ndjekin dhe pasojnë rrugën e tij deri në Ditën e Kiametit.
Lexues të dashur, këtu do të përmendim inshallah disa këshilla për edukimin e fëmijëve, duke pasur parasysh rëndësinë e madhe që ka edukimi i tyre sipas frymës së mirë islame, ngase ata janë ardhmëria jonë, janë shpresa e popullit tonë dhe xixëllonjat e këtij ummeti së pari. Së dyti, i japim këto këshilla duke pasur parasysh përgjegjësinë e madhe që kemi mbi supet tona, ngase secili do të përgjigjet për atë që është nën përgjegjësinë dhe kujdesin e tij. Prandaj po i përmendnim këto këshilla duke e lutur Allahun e Madhëruar që të na bëjë dobiprurës dhe të begatshëm kudo që jemi.
BESIMI
1.Mësoja fëmijës tënde shehadetin (dëshminë e besimit) dhe atë që ngërthen në vete kjo
dëshmi prej po himit dhe mohimit (se nuk ka Zot tjetër që meriton të adhurohet me të drejtë përveç Allahut).
2.Mësoja atij qëllimin për të cilin jemi krijuar, siç thotë Allahu në Kur'an: "Unë nuk i krijova xhinët dhe njerëzit për tjetër pos që të më adhurojnë." Dharijat: 56 Mësoje atë dhe udhëzoje drejt kuptimit të gjerë të ibadetit.
3.Mos e shpeshto frikësimin e tij me zjarrin e xhehnnemit, dënimin dhe hidhërimin e Allahut, në mënyrë që të mos lidhet përmendja dhe përkujtimi i Allahut tek ai vetëm me përkujtim trishtues.
4.Bëje që Allahun ta dojë më së shumti, ngase Ai është i Cili na ka krijuar, furnizuar, ushqyer, mbuluar dhe na ka bërë prej besimtarëve.
5.Tërhiqja vërejtjen që të mos bëjë ndonjë punë të keqe kur është i vetmuar, ngase Allahu e sheh atë si do që të jetë.
6.Shpeshto përmendjen e shprehjeve në të cilat përmendet emri i Allahut, si të thënët ‘Bis-milah” (në ushqim, ngrënie, hyrje dhe dalje nga shtëpia etj), ‘Elhamdulilah’ (kur përfundon ushq i min), “Subhanallah” (kur çuditet nga diç ka) dhe disa shprehje të tjera të ngjashme me to.
7.Bëje fëmijën tënd që ta dojë Pejgamberin fisnik, sal-lAllahu alejhi ve sel-lem, duke i mësuar atij disa cilësi të Pejgamberit dhe duke lexuar ndonjë tregim prej historisë së tij para fëmijës tënd. Dërgo salavat mbi të sa herë që përmendet ai.
8.Mbill në mendjen e tij besimin në përcaktimin (kadanë dhe kaderin), se ajo që dëshiron
Allahu bëhet dhe ajo që nuk dëshiron ai nuk mund të ndodhë.
9.Mësoja fëmijës tënd gjashtë shtyllat e besimit.
10.Bëji atij disa pyetje që kanë të bëjnë me bazat e besimit, si:
- Kush është Zoti yt?
- Kush është i Dërguari yt?
- Për çfarë shkaku jemi krijuar?
- Kush është Ai që na furnizon, na bën të hamë dhe të pimë dhe na shëron?
- Cilat janë llojet e teuhidit, njëshmërisë?
- Ç’është shirku, kufri dhe hipokrizia?
- Cili është përfundimi i mushrikut, i atij që i bënë rival Allahut, po përfundimi i qafirit, jobesimtarit që e mohon Allahun apo e beson atë me të meta, si dhe i munafikut, domethënë hipokritit? Mund t’i bësh edhe pyetje të tjera.
ADHURIMI
11.Mësoja fëmijës tënd pesë shtyllat e besimit.
12.Kalite atë me namaz. "Urdhëroni fëmijët tuaj me namaz kur t’i mbushin shtatë vjeç, e rrihini ata kur t’i mbushin dhjetë vjeç (nëse nuk e falin namazin)."
13.Shoqëroje fëmijën tënd për në xhami dhe mësoje si të marrë abdest.
14.Mësoja atij rregullat e xhamisë, mësoje se si t’i nderojë ato dhe të dijë se ato janë të shenjta.
15.Kalite fëmijën me agjërim, që ta përvetësojë atë kur të rritet.
16.Nxite dhe stimuloje fëmijën tënd që të mësojë atë që mundet prej sureve të Kur’anit, haditheve të Pejgamberit alejhi selam dhe lutjeve.
17.Shpërbleje fëmijën kur mëson diçka të re. Thotë Ibrahim ibën Ed'hemi: “Më ka thënë mua babai im: "O biri im! Kërkoje, mësoje hadithin, ngase çdo herë që dëgjon dhe mëson ndonjë hadith, ke si shpërblim një dërhem." E kjo më bëri mua që ta mësoja hadithin.
18.Mos e rëndo fëmijën tënde me mësimin tepërt përmendësh të Kur'anit, me qëllim që të mos i duket si dënim dhe mos ta urrejë mësimin e Kur'anit.
19.Dije se ti je shembull për fëmijët e tu dhe nëse ti je i luhatshëm dhe përtac në kryerjen e ibadeteve, atëherë dije se fëmijët e tu do të ndikohen prej teje dhe do të bëhen neglizhentë dhe përtacë në kryerjen e ibadeteve, ndoshta mund të largohen fare prej tyre.
20.Kalite dhe ushtroje fëmijën tënd që të japë sadaka (lëmoshë). Kur ti jep sadaka dhe ai të sheh, vetvetiu edhe ai do t’i japë ndonjë të varfri apo lypësi. Por ajo që është me e mira është që ta nxitësh fëmijën tënd që të japë nga paratë e veta.
21. Nëse dëshiron që femiu yt të jet besnik dhe i sinqert, ruaju e mos e mbjell frigen në zemren e tij.
22. Bëhu ti besnik dhe i sinqert, ashtu që fëmiu yt të mësoj besnikerinë edhe sinqeritetin
prej teje.
23. Mesoja ati besnikerin dhe emanetin.
24. Provoje besnikerin e femiut tendë duke mos e hetuar ai.
25. Kalite femiun tendë me durim ashtu që t'mos jet i ngutshem , e një gjë të tillë mundë ta arritesh duke e ushtruar atë me agjerim dhe punë të cilat kan nevoj për sabër dhe durim.
26. Behu i drejtë mes femijeve tu, ngase kjo është mënyra më e mirë që t'ua mesosh
atyre drejtesin.
27. Sqaroja femijëve tu rrezultatet negative të cilat jan si rrjedhoj e tradhetis, mashtrimit, vjedhjes dhe genjeshtres.
28. Nese femiu yt tregon trimeri në disa raste, lavdroje atë dhe shperbleje për këtë qëndrim të tij, dhe mësoje atë se trimeri është që të punosh atë që është e vërtete dhe e domosdoshme.
29. Mos u bë i ashpër e që ashpersia dhevrazhdesia e jote ti qojë femiet e tu drejtë frigës dhe genjeshtrës.
30. Bëre femiun tënd që të dojë modestin, butesin dhe të largohet nga mendjemadhesia.
31.Mësoje femiun tënd se njerzit dallohen mes vete me devotshmeri dhe punë të mira, e jo me prejardhje dhe pasuri.
32.Mesoja femiut tënd se përfundimi i mizoris është i dhëmbëshem, dhe se tirania sjell shkatërrim dhe lufte mes miqeve, dhe se genjeshtra e mashtrimi të qojnë drejt shkatërrimit.
33. Mësoja fëmiut tënd dallimin mes gjerave të cilat mund të jenë të panjohura tek ai, si dallimin mes trimërisë dhe shfrenimit, turpit dhe ndruajtjes, mes modestisë dhe përuljes, mes menquris dhe tradhetisemashtrimit.
34.Mësojau femijeve tu mikpritjen bujarin dhe fisnikerin, të jesh i butë, besnik dhe i sjellshem në shtëpin tënde, dhe t'jesh bemirës ndaj të tjerve.
35. Kurr mos e the premtimin tënde e posa qërisht me fëmijët tu, ngase një gjë e tillë ngulit thellë në zemrat e tyre vlerën dhe rëndësinë e mbajtjes së premtimit.
36. Përshëndeti femijët e tu me selam, (me përshëndetjen islame, esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu, d.m.th. paqja , shpëtimi, mëshira dhe bereqeti i Allahut qofte mbi ju).
37. Mos i shplo vendet e turpshme para fëmijëve tu dhe mos e asgjëso një gjë të tillë.
38. Sillu mirë me fqinjët e tu.
39. Mësoja fëmijes tënd obligimet që ka ndaj fqiut, dhe rrezikun që e pret nese sillet
keq dhe e mundon atë.
40. Sillu mirë ndaj prindërve tu dhe bëhu bëmirës ndaj tyre, mbaje lidhjen farefisnore, dhe shoqëroj fëmijët tu gjatë vizitave të tilla.
41. Mësoj fëmijët tuaj se njerëzit e duan fëmijen e edukuar i cili nuk i dëmton të tjerët.
42. Shkruaj femiut tënd ndonjë letër që ngërthen në vete, sjellje këshilla dhe porosi.
43. Sqaroja femiut tënd se disa sjellje-gjeste janë të refuzuara tërsishtë, duke u'a përkujtuar atij shkakun e një refuzimi të tillë.
44. Ulu ndonjeher me femijet e tu dhe lexo diqka prej edukatës dhe sjelljeve pejgamberike, e më pas pyeti ata se qfarë kanë përfituar, por nëse deshiron, ti mund të ndëgjosh, ndërsa ndonjëri prej fëmijëve lexon.
45. Këshilloje femiun tënd fshehurazi, e mos e qorto atë para tjereve.
46. Sa të kesh mundësi mos e fajeso atë.
47. Kërko leje prej fëmiut tënd nëse dëshiron të hysh tek ai, ngase kjo është mënyra më e mirë për mësimin e saj (të kërkuarit leje).
48. Mos mendo që fëmiju yt të kuptoj për të parën herë atë çfarë kërkon prej tij, All -
ahu, subhanehu ve te'ala thotë: "Urdhëro familjen tende të fale namaz, edhe ti zbatoje atë…" Tahe 132
49. Mos harro të besh "BISMILAH – Me emrin e Allahut" para ushqimit, me ze të ndegjueshum e po ashtu edhe "ELHAMDULILAH- TË FALENDEROJMË PËR QDO TË MIRË VETËM TY O ALLAH", pas ushqimit.
50. Anashkaloj disa gabime të fëmijut tënd, e mos e bejë gjoksin tënd depot të gabimeve të femijëve tu.51. Arsyetoje fëmijën tënd kur gabon ndonjëherë.
52. Nxite atë që të dallohet me diçka nga të tjerët dhe thuaji: “E di që ti je fëmijë ndryshe nga të tjerët dhe se ke mundësi ta bësh një gjë të tillë”.
53. Bëji fëmijët e tu të dallohen me diçka nga të tjerët.
54.Mos u tall me fjalët dhe sjelljet e fëmijës tënd.
55. Mësoja fëmijës shprehjet e përshëndetjes, mikpritjes dhe bujarisë.
56. Mos e tepro me arsyetim dhe argumentim ndaj fëmijës.
57.Mos e eduko fëmijën duke i dhënë para kur dëshiron ta nxitësh për ndonjë punë, ngase një gjë e tillë e dobëson pe r sonalitetin e tij përballë parasë.
58. Bëje fëmijën tënd shokun numër një.
ZHVILLIMI FIZIK I FËMIJËS
59. Jepi fëmijës tënd kohë të mjaftueshme për lojë.
60. Siguroji atij disa lojëra të dobishme përtë.
61. Lëre të lirë që t’i zgjedhë disa lojëra vetë.
62. Mësoja fëmijës tënd notin, vrapin dhe disa lojëra që i japin forcë.
63. Kur të luash me fëmijën tënd, lëre që të fitojë ndaj teje ndonjëherë.
64. Ushqeje fëmijën tënd me masë të caktuar.
65. Rregulloja orarin e ushqimit atij.
66. Tërhiqja vërejtjen fëmijës prej të ushqyerit të tepruar.
67. Mos e ia merr për të madhe gabimet e bëra gjatë ngrënies.
68. Përgatit ushqimin që fëmija e preferon.
FORMIMI SHPIRTËROR DHE NDËRTIMI I PERSONALITETIT
69. Dëgjoje fëmijën tënd mirë dhe kushtoji rëndësi të veçantë çdo fjale që flet.
70. Lëre të përballet me problemet e tij vetë, por mund ta ndihmosh duke mos e hetuar ai një gjë të tillë.
71. Nderoje fëmijën tënd dhe falënderoje kur bën ndonjë punë me përpikmëri.
72. Mos e bëj fëmijën tënd që të betohet shpesh, por thuaji se e beson pa u betuar fare.
73. Largohu prej shprehjeve kërcënuese dhe fri k ë suese.
74. Mos e bëj fëmijën që të mendojë se është njeri i keq, budalla dhe i pakuptueshëm.
75. Mos u lodh me pyetjet e fëmijës tënd, por mundohu të përgjigjesh për çdo gjë që të pyet ai me përgjigje të lehta dhe bindëse.
76. Përqafoje fëmijën dhe bëje atë të kuptojë se ti e do atë dhe je i bu të ndaj tij.
77. Konsultohu me të në disa çështje dhe puno sipas dakordimit me të.
78. Lëre fëmijën tënd në një farë mënyre të lirë, kur ai dëshiron të marrë ndonjë vendim.
FORMIMI SHOQËROR
79. Regjistroje fëmijën tënd nëpër kurse verore, nëpër qendra ose xhami ku mësohet Kur'ani, leximi apo mësimi përmen - dësh i tij, nëpër gara diturie dhe nëpër akt i vitete të tjera.
80. Lëre atë që vetvetiu ta respektojë musafirin, t’i shërbejë atij për shembull me kafe, çaj apo edhe fruta.
81. Përshëndete fëmijën tënd dhe uroji mirëseardhjen kur vjen tek ti, atëherë kur ti je me shokët e tu.
82. Bëje fëmijën të angazhohet në aktivitetet e xhamisë, aktivitetet shoqërore, si kujdesi ndaj arkës së jetimëve dhe të gjorëve.[1]
83. Aftësoje, mësoje dhe ushtroje fëm i jën tënd për punë,shitblerje dhe përfitim hallall.
84. Bëje atë që të ndiejë dhembje për të tjerët, për brengat
e tyre dhe të mu ndohet për lehtë simin e atyre brengave.
85. Ruaje fëmijën tënd dhe mos e bëj atë që të merret me çështjet e dunjasë.
86. Bëje atë që t’i shohë frytet e punës shoqërore.
87. Dërgoje fëmijën që të kryejë disa punë dhe që të kuptojë me të se ti je i sigurt dhe
nuk dyshon fare në sinqeritetin dhe besnikërinë e tij.
88. Mos e ndalo që ai vetvetiu t’i zgjedhë shokët e tij, por mund ta bësh atë të zgje - dhë ndonjë shok që ti e dëshiron.
FORMIMI SHËNDETËSOR
89. Kushtoji kujdes dhe rëndësi të madhe shëndetit të fëmijës tënd.
90. Mos e neglizho çështjen e vaksinimit të tij.
91. Mos e tepro me dhënien e barnave fëmijës, por ndiq udhëzimet e mjekut.
92. Lexoji fëmijës Kur'an dhe dua[1] (rukje sheriatike).
93. Mësoje fëmijën të flejë herët dhe të zgjohet herët nga gjumi.
94. Mësoje fëmijën tënd që t'i kushtojë rëndësi pastërtisë së trupit, dhëmbëve dhe
rrobave.
95. Mos prit derisa t’i përkeqësohet sëmundja.
96. Largoje fëmijën nga personat me sëmundjengjitëse.
97. Mos e merakos fëmijën tënd për sëmundjene tij[2].
98. Mbështetu tek Allahu, se në dorën e Tij është shërimi nga të gjitha sëmundjet.
FORMIMI ARSIMOR DHE EDUKATIV
99. Tregoji fëmijës tënd disa gjëegjëza ose enigma.
100. Gjeji disa libra që kanë mësigjuhe.
101. Mundohu të lexosh atë që shkruan fëmija yt.
102. Mos u ndal te çdo gabim gjuhësor që ka bërë fëmija.
103. Nxite fëmijën tënd të lexojë.
104. Lëre atë t’i zgjedhë vetë librat dhe tregimet që dëshiron të lexojë.
105. Shoqëroje [3] fëmijën tënd në leximin e ndonjë gjëje.
106. Bli disa lojëra inteligjente për të[4].
107. Nxite fëmijën të ketë sukses në mësime.
108. Bëje fëmijën t’i kalojë lehtë dhe mirë pengesat që mund t’i paraqiten gjatë mësimit dhe suksesit të tij.
109. Nxite fëmijën të mësojë disa poezi dhe fjalë të urta të të parëve.
110. Bëje atë të ndjekë disa kurse arsimore, edukative dhe kulturore.
111. Nxite fëmijën në mësimin e disa gjuhëve të huaja, më të përhapurat.
SHPËRBLIMI DHE DËNIMI
112. Përdor me fëmijën tënd sjelljet e shpërblimit dhe të dënimit, ndonjëherë.
113. Shpërbleje gjithmonë, por mos e dëno gjithmonë.
114. Ndërroje llojin e shpërblimit, që shpërblimi të mos jetë vetëm me para, por mund të jetë një shëtitje, ndonjë dhuratë, lejoje të luajë me kompjuter ose diçka tjetër.
115. Ndërroje llojin e dënimit, për shembull duke i treguar se je i hidhëruar me të,
ose qortoje me fjalë, ose mund të mos i japësh shpërblimin ditor apo mund të mos e çosh në ndonjë shëtitje javore.
116. Dije se dënimi më me vend është ai që e ndalon atë nga përsëritja e gabimit dhe e nxit për punë të mira.
117. Kujto se Pejgamberi sal-lAllahu alejhi ve sel-lem nuk ka rrahur ndonjë fëmijë kurrë.
118. Mos e dëno fëmijën tënd që me gabimin e parë.
119. Mos u bëj i pamëshirshëm dhe i vrazhdë në dënimin tënd.
120. Nëse e dënon, shpjegoja shkakun se përse e dënove.
121. Mos e bëj fëmijën të mendojë se ti kënaqesh me dënimin e tij apo se je i inatosur me të.
122. Mos e godit fëmijën para njerëzve, por as gjatë hidhërimit tënd.
123. Mos e godit fëmijën në fytyrë dhe mos e bëj të ndiejë dhimbje të madhe.
124. Nëse i premton se nuk do ta rrahësh më, atëherë mos e përsërit një gjë të tillë, në mënyrë që ai të mos humbë besimin tek ti.
125. Bëje fëmijën tënd ta ndiejë se ti e dënon atë për të mirën e tij dhe se dashuria jote ndaj tij e kërkon një gjë të tillë. Mësoje atë se dënimi është për edukimin e tij.
E lusim Allahun e Madhëruar të na udhëzojë në rrugën e drejtë. Salatet dhe selamet qofshin për Pejgamberin tonë, Muhamedin.
Citim:
Po citoj ato që tha INNA
Keshtu eshte dhe orentimi sexual, sado qe prindi te mundohet te tregoje kukullat apo makinat nje femije ai femije sa mos te jete me nene varesine e prindit do te shfaqi tendenca kundrejt orentimit te tij/saj sexual.
F. xhunior, nuk ti lexon njeri citatet e Kuranit kur i fillon me mallkime. Te lutem mos e prish temen. Nese ke ndonje gje per temen shprehe, por pa ofendime dhe mos i jep karakter fetar temes. Ky nuk eshte nenforumi fetar. Mund te japesh mendimin tend nga kendveshtrimi i nje fetari, por pa sjell citate nga Kurani. Le qe citimet qe ke sjell nuk e mbeshtesin mendimin tend. Jane komplet jashte teme. Te lutem mos me mallkime se nuk i kane lezet nje besimtari.
Citim:
Po citoj ato që tha Deb*
F. xhunior, nuk ti lexon njeri citatet e Kuranit kur i fillon me mallkime. Te lutem mos e prish temen. Nese ke ndonje gje per temen shprehe, por pa ofendime dhe mos i jep karakter fetar temes. Ky nuk eshte nenforumi fetar. Mund te japesh mendimin tend nga kendveshtrimi i nje fetari, por pa sjell citate nga Kurani. Le qe citimet qe ke sjell nuk e mbeshtesin mendimin tend. Jane komplet jashte teme. Te lutem mos me mallkime se nuk i kane lezet nje besimtari.
-
Re: Inna, ja sqarimi i pyetjes tende!
Citim:
Po citoj ato që tha Ana1
Ja ta sqaroj une, pike me pike, sic e kam mesuar ne Educational Psychology.
Tema quhej :"Parenting Practices". Eshte teoria e Diana Baumrind (1996) , nuk e di se sa nga ju eshte familjar me kete qe permenda.
Parenting styles( stilet prinderore) jane menyrat e disiplines dhe dashurise prinderore qe ata tregojne me femijen e tyre.
Baumrind, pershkruan praktikimin prinderor tipikisht si dy dimensione te thjeshta, te cilet jane : Kontroll, dhe Pergjegjshmeri.
1-Kontrolli permban: striktness, me te cilen prinderit edukojne femijet e tyre me limite, dhe disipline!
2-Pergjegjshmeria permban: dashurine ( affection), apo afektivitetin( spo di te gjej fjalen e duhur ne shqip); acceptance ( pranimin), dhe caring ( kujdesin) qe ben pjese ne prinderim!
Tani ndahen gjerat me vete, bazuar ne keto dy nivele te dimensioneve te mesiperme.
1) Authorative parenting: permbledh : te vesh limite , ose te kesh rregulla per femijet dhe adoleshentet, dhe te perforcosh ato rregulla!
Ketu, prinderit dhe femijet gjithashtu perjetojne nje nivel te larte emocional qe i lidh, dhe qe lejon prinderit te jene fleksible ( te ndjeshem)kur eshte e nevojshme)
2)Authoritarian parenting: permbledh nje nivel te larte kontrolli, ne te cilen limitet jane vene, dhe rregullat jane te forcuara, dhe kemi mangesi te perjetimit emociaonal midis femijes dhe prinderve!
Prinderit shihen si " diktatore" qe jane te pandjeshem, nuk ndryshojne rregullat e vena per te akomoduar rrethana speciale, apo te pallogaritura me pare.
3) Permissive parenting: permban me pak kontroll te femijes, ku prinderit nuk kane vene rregulla per sjelljen e femijes. Gjithesesi, prinderit kane nje lidhje shume te ngushte me femijet e tyre, saqe po ti vesh re nga afer ( pra ti obzervosh), mund tu referohesh si " miq" (friends) me shume sesa prinder-femije!
4) Uninvolved parenting: ka mungese ne te dyja anet, si ne kontrollin e femijes, ashtu dhe ne pergjegjshmeri!
Prinderit zakonisht nuk jane ne dijeni te sjelljes se femijes se tyre, shoqerise qe kane femijet e tyre, veshtiresite qe hasin femijet e tyre, si dhe arritjet e femijes se tyre!
psh: marrim rastin e nje prindi i cili nuk eshte ne dijeni se kur report cards te femijeve vijne ne shtepi, dhe nuk eshte ne gjendje te name his child`s friend!( te dije emrin e shokut/ shoqes, te femijes se tij( saj)
Sefundi dua te dal diku: Tek pergjegjshmeria, dhe Kontrolli!
Prinderit Authoritative kane pergjegjesi te larte per femijet e tyre! dhe kontroll te larte gjithashtu. ( rezultati: closed connection- lidhje te ngushte prinder- femije)
Prinderit Authoritarian, kane pergjegjshmeri te ulet per femijet e tyre, dhe kontroll te ulet( te pakte dmth). ( rezultati: uninvolved)
Citim:
Po citoj ato që tha F_xhunior
Une s'mund te dal nga korniza e fese sime, te shprehem dosido...pastaj, cfaredo qe do shtoja, do te ishte e tepert dhe pakuptimte nga ajo qe ka porositur Pejgamberi yne alejhi selam....
Vari lesht.. Kur pellitjet e gomarit quhen "mendim i tij", kur pellitjet e gomarit lejohen te prishin nje vend ku bisedohet me ze te ulet, eshte tamam vari lesht.
Citim:
Po citoj ato që tha F_xhunior
Une s'mund te dal nga korniza e fese sime, te shprehem dosido...pastaj, cfaredo qe do shtoja, do te ishte e tepert dhe pakuptimte nga ajo qe ka porositur Pejgamberi yne alejhi selam....
Citim:
Po citoj ato që tha INNA
Nga kto diskutimet e mesiperme mbasi harxhova pak kohe qe ti lexoj duket qe: raid eshte rritur nga prinder autorative, Dulcis dhe Deb* nga prinder autoritorian.Ju teoritorianet e forumit a mund te na thoni dicka si ndikojne keto dy lloj stilesh te ndryshme prinderore tek femijet?
Ajo pika 12, tek adhurimi I Xhunior, verteton sesa e eger eshte feja Islame! O djali, po nese ka nje Allah-Alla te tille, qe te meson te rrisesh " viktima" ne jete, si I shkon pas asaj feje?! Nese ve dore mbi femijen tend, ti duhet te denohesh si njeri ( sepse po kryen nje krim!)Ti po " perdhunon" duke perdorur dhune nje femije te pafaj! Ti po poshteron dhe po shkaterron menderisht dhe fizikisht nje jete!
Kjo feja tende qenka me keq sesa nazizmii, qenka torture shpirterore vertet, dhe po me dhimbsesh!
Dmth feja Islame qenka keshtu: " po nuk bere s'i them une, te vrava!" hajde fe' hajde! Hajde edukim prinderor, hajde!!!
Lexova shume teori ketu se sa praktike.
Une me fjale fare te thjeshta dua te shpjegoj ate cka jeta me ka treguar. Dhe duke u nisur nga ky fakt skam se si te besoj te kunderten.
Si ne cdo vend te botes te gjithe per te nxjerr konkluzione bazohen vetem ne satistika. Pyetja ime lind krejt natyrshem,perse ne nje frateri prej 8 vetash,asnje nuk ngjan me njeri-tjetrin edhe pse te rritur me te njejtin edukim,dashuri,prinder?
Pyetja tjeter, kur diagnostikohesh per nje semundje te rende,perse medcina nuk eshte ne gjendje te te thote prejardhjen e semundjes por ate qe ka ne dore eshte permiresimi i saj?
Une duke u nisur vetem nga keto dy fakte flagrante,them qe, edhe orientimi i seksit eshte i lindur. Njeriu funksionon instiktivisht dhe jo me zgjedhje apo me deshirat e te tjerve. Formimi po, qe mund te merret si model te prinderve. Sepse po te kisha lindur nga dy aristokrate medoemos qe do isha me ndryshe. Por kjo gje s'do me pengonte as do me lejonte te kisha zgjedhje ne orientimin tim seksual.
Nuk jam e mendimit se i japim te zgjedh nje femije orientimin seksual. Nuk ka se si te ndodhe kjo gje. Ne s'jemi asgje tjeter pervece vezhgues te levizjeve te tyre. Po te marrim dy femije te moshes 3 vjecare e ti leshojme ne nje super market, te rajonet e lodrave, ata instiktivisht do shkojne te rajoni perkates (nqs eshte djale te rajoni i makinave dhe nqs eshte vajze te kukullat).
Do e mbyllja me nje shprehje popullore; Prinderit nuk mund t'i zgjedhesh. Do te thote se jo gjithmon i marrim si model.
Ose me lini te shprehem sikur kam qejf vete une, ashtu sikur une mendoj qe me takon pavaresisht nese kopjoj apo shprehem me vete fjale te mia gjithashtu bazuar ne fenë time, ose te braktis forumin vetiu, pa nderhyrjen tuaj - jo do te ishte e drejte ndaj meje nese vete ju do te ndermerrnit dic ne kete drejtim. Megjithate, nuk dua te jem nje barre per te gjithe. Thoni ate dhe mos u zgjatni - zgjidhni!
Citim:
Po citoj ato që tha Ana1
Ajo pika 12, tek adhurimi I Xhunior, verteton sesa e eger eshte feja Islame! O djali, po nese ka nje Allah-Alla te tille, qe te meson te rrisesh " viktima" ne jete, si I shkon pas asaj feje?! Nese ve dore mbi femijen tend, ti duhet te denohesh si njeri ( sepse po kryen nje krim!)Ti po " perdhunon" duke perdorur dhune nje femije te pafaj! Ti po poshteron dhe po shkaterron menderisht dhe fizikisht nje jete!
Kjo feja tende qenka me keq sesa nazizmii, qenka torture shpirterore vertet, dhe po me dhimbsesh!
Dmth feja Islame qenka keshtu: " po nuk bere s'i them une, te vrava!" hajde fe' hajde! Hajde edukim prinderor, hajde!!!
une thom qe njoni pshuret prej ne kom , tjetri ul. kaq o filmi me apo pa psikologjikosje.
ps : o xhunior me than te drejten je tu kalu cdo limit po sinqerisht po pres ndonje pergjigje te ndonje besimtari myslyman karshi teje .
Citim:
Po citoj ato që tha al74
ps : o xhunior me than te drejten je tu kalu cdo limit po sinqerisht po pres ndonje pergjigje te ndonje besimtari myslyman karshi teje .
Citim:
Po citoj ato që tha cecilia
Lexova shume teori ketu se sa praktike.
Une me fjale fare te thjeshta dua te shpjegoj ate cka jeta me ka treguar. Dhe duke u nisur nga ky fakt skam se si te besoj te kunderten.
Si ne cdo vend te botes te gjithe per te nxjerr konkluzione bazohen vetem ne satistika. Pyetja ime lind krejt natyrshem,perse ne nje frateri prej 8 vetash,asnje nuk ngjan me njeri-tjetrin edhe pse te rritur me te njejtin edukim,dashuri,prinder?
Pyetja tjeter, kur diagnostikohesh per nje semundje te rende,perse medcina nuk eshte ne gjendje te te thote prejardhjen e semundjes por ate qe ka ne dore eshte permiresimi i saj?
Une duke u nisur vetem nga keto dy fakte flagrante,them qe, edhe orientimi i seksit eshte i lindur. Njeriu funksionon instiktivisht dhe jo me zgjedhje apo me deshirat e te tjerve. Formimi po, qe mund te merret si model te prinderve. Sepse po te kisha lindur nga dy aristokrate medoemos qe do isha me ndryshe. Por kjo gje s'do me pengonte as do me lejonte te kisha zgjedhje ne orientimin tim seksual.
Nuk jam e mendimit se i japim te zgjedh nje femije orientimin seksual. Nuk ka se si te ndodhe kjo gje. Ne s'jemi asgje tjeter pervece vezhgues te levizjeve te tyre. Po te marrim dy femije te moshes 3 vjecare e ti leshojme ne nje super market, te rajonet e lodrave, ata instiktivisht do shkojne te rajoni perkates (nqs eshte djale te rajoni i makinave dhe nqs eshte vajze te kukullat).
Do e mbyllja me nje shprehje popullore; Prinderit nuk mund t'i zgjedhesh. Do te thote se jo gjithmon i marrim si model.
Pikerisht debora, vezhgimet ngelen vetem vezhgime sepse se kane gjetur perse-ne. Une jo me kot e krahasova pyetjen time me ate te semundjes, asnje njeri ne bote nuk eshte i njejte me nje tjeter,atehere si mund te besoj une ne teorite e ketyre studiuesve? Si ka mundesi qe asnje doktor ne bote nuk di te thote prejardhjen e nje semundje gjenetike (shembull ky) por vetem ndihmojne ne permirsimin e saj? Une duke u nisur nga keto fakte skam se si te besoj qe orientimi seksual mund te zgjidhet ose ndikon nga nje i trete.
Ajo nena qe sle gje pa bere me Mickey mouse, eshte nje fenomen i ri i shoqerise tone. Keta ketu i japin nga nje lecke ne dore per te fjetur,etj. Por te gjitha keto nuk kane te bejne me orientimin seksual sepse asgje nga keto s'eshte e lidhur me anen seksuale. Une nuk arrij te kuptoj se si nje femije 2 vjec edhe pse luan me makina neser pasneser mund tna behet lesbike?! Keto jane tragjedira aman. Jam dakort qe i beni neper lende apo mesoni disa gjera me teper por kjo sdo te thote edhe te besojme ne cfare mesojme. E di cme kujtove tani, futu per ndonje semundje ne internet e shife se cfare shkrujne neper forume, edhe ate qe se ke ta vejne. Kur i lexon kupton se e njejta semundje ka reagime te ndryshme ne cdo njeri dhe natyrisht kur i lexon tmerrohesh.
Cecilia kjo teme nuk eshte vetem per orientimin seksual, dhe jo per semundjet, por per sjelljet gjinore qe shfaqin djemte dhe vajzat.
Semundjet jane kaptitull tjeter, por mund te trajtojme se si reagojne femrat e meshkujt ndaj semundjeve. Kush kujdeset me shume per shendetin, etj,
P.sh Meshkujt jane me shume agresive, kjo lidhet me nivelin e larte te testosteronit tek ata.
Kam hapur nje teme me pare rreth semundjeve gjenetike qe prekin femrat dhe meshkujt.
Atehere, une po zgjedh ate te dyten, influencim i ambientit ku rriten dhe jetojne. Gjithcka nderlidhet ne radhe te pare me prinderit, pastaj shoket dhe shoqet qe kane....kaq. Tema mbyllet plot 10 dite gjersa te bjere tensioni i larte i gjakut tone te nxehte. Une jam ai qe po mbyll temen. Une mund cdo gje, mund gjithashtu edhe te nxjerr nusen time nga shtepia pa pyetur ke.
Gjithsej 2 faqe: [1] 2 » Trego 89 mesazhet në një faqe të vetme |
Materialet që gjenden tek Forumi Horizont janë kontribut i vizitorëve. Jeni të lutur të mos i kopjoni por ti bëni link adresën ku ndodhen.